Barnmats-kalabalik

Fick en flipp idag och fick för mig att istället för att gå och köpa massa barnmat i burkar till Lucas så skulle jag vara den "ultimata-mamman" och laga maten själv. Sagt och gjort, in på ICA Maxi där palsternackor, laxbitar, kålrötter, torskfiléer osv plockades ner i korgen. Glad i hågen till kassan för att betala. Kände mig som supermorsan själv med alla nyttigheter i korgen, och var säker på a

tt det nästan lös "Ambitiös" i pannan på mig. Vi for hem och jag satte genast igång. Lucas lämnade jag åt morföräldrar, för nu skulle det ske på riktigt! Jag la köttet i vatten för att koka (som fortfarande inte har kokat färdigt nu, 3timmar senare) Jag skalade potatis, morötter,palsternacka och kålrot och slängde i vattenbad. Jag började koka torsk och laga bechamélsås... Ojojoj va grym jag va. Recepten hade jag hittat på internet och det såg ju sååååå grymt ut!

Nu 3 timmar senare sitter jag här med sönderkokta frikadeller, massa mat som inte passar ihop, och skinflådda händer....och då kommer man på det att:Jag har ju inget att frysa in det i....
Inga burkar, inga lådor....

Då vet man iaf det till nästa gång... Det är nog värt att kånka på en tung plastpåse som klirrar som en glasfabrik än att stå böjd 3timmar över spisen med 4 kokande grytor samtidigt....

Men som P alltid säger....
Det finns inga misslyckanden - Bara olika resultat!

Thats the way the cookie crumbles....
So long amigos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0