Supermorsan på G igen...

Idag har jag lagat ännu mer barnmat. 2 nya rätter stod på menyn idag, och Lucas verkar gilla det för han äter stora portioner och Mmm-ar hela tiden *stolt*image44

Jag har lagat:
Skinkgryta med rotmos/ris/pasta och broccolipuré
Köttfärssås med pasta
Torsk med äggsås,ärtor och pasta/couscous/ris
Lax med dillsås och potatismos
Tonfisksås med pasta/potatismos
Frikadeller med rotmos och broccolipuré

Recepten hittade jag på Tasteline.com                                                            Torsk med äggsås och ärtor

Nästa gång ska jag ge mig på skinkgryta med banan och curry, kokoskyckling med couscous och fiskgratäng.
Får se hur de slutar.
Idag for vi till Uddevalla för att hälsa på faster och kusiner. Vi fick en megalunch med sjukt mycket mat. Både svensk och italiensk. Sen fick vi colomba (italiensk högtidskaka) och banantårta. Är så grymt trött efter all mat. Lucas stod på näsan när Angelica skulle leka med honom, men det är ingen fara - det gick över så snabbt så...

Fan, allt är så rörigt nu... Vill jag vara ensam eller vill jag det inte? Nu den senaste tiden har jag tagit mig i kragen och bestämt mig för att Nu ska du fan må bra! Och det har jag gjort också. Men nu kommer den tiden på året då alla kära hittar ut med picnic-filtar och hålle r varandra i hand överallt... Det är så man vill spy. Sjuka orättvisa värld!!!

Saknar intimiteten, närheten, vänskapen.... allt.... Men jag kan inte ändra på verkligheten hur mycket jag än vill. Och jag vill inte dra in någon främmande man i Lucas liv. Inte på många år... Han behöver veta vem hans pappa är utan att behöva bli konfys över vilka dom andra är... Så är det bara, Lucas lycka går före min!

MEN
orka deppa =P Nu ska jag ta mig en bit tårta, sätta mig framför Sing-A-long och sjunga med för full hals. Sen blir det i säng för imorn ska man jobba. Väääärsta softa dagen lär det bli så det är sjukt skönt!!

Sen har man ju fått en tidig födelsedagspresent - mycket välbehövd!
Och en påskpresent som jag älskar - Äntligen har jag fått min choklad-fonduegryta!!!!!!!!!!
Helt fantastisk är den *löööööööööööve*


image46

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0