chokladkalender

jag har inte köpt någon än. det har gått två dagar och jag har ingen chokladkalender. detta gör mig otroligt ledsen. hur kunde jag glömma? och inte nog med det, jag har även missat de två första avsnitten av julkalendern! jag förstår inte vad som har hänt med mig. har jag blivit dement? eller bara vuxen?.....

skrämmande är det iaf. Jag saknar spänningen i att leta reda på rätt siffra i en djungel av luckor. Det tysta knapprandet från performerade hörn när man drar upp valda lucka och den försiktiga darrningen i handen när den sakta rör sig mot chokladbiten, och hjärtat slår bara en aning fortare. Vilken ikon eller figurkommer dölja sig på framsidan.

En intensiv glädje når mig när den valda biten uppenbarar sig i all sin prakt och med denna glädje sprittande genom varje kroppsdel så skyndar jag in biten i min mun där den mjuka sötman smälter på min tunga och blandar sig med allt mitt saliv...endorfinerna exploderar i en symbios av lycka men följs snart åt av en tung sorg då reflexen "svälj" aktiveras. ... Men minnet av den ljuvliga stund jag spenderat får mig att åter le och inse att imorgon är en ny dag och en ny episod....

Kommentarer
Postat av: Katti

Du e inte frisk :) Ut o köp chokladkalender med dig! Du måste äta för mig med vettu, ingen idé för mig att ha ngt sånt eller julpynta heller för den delen :( För på julafton ska vi på megastor grillfest :P Btw, chokladen i kalendern e inte jättegod... :P

2008-12-03 @ 09:21:43
URL: http://kattic.blogg.se/
Postat av: Katti

Åh, jag kommer sakna dig med!!!

2008-12-03 @ 09:23:17
URL: http://kattic.blogg.se/
Postat av: DD

jag köpte två stycken idag, en till varje kille. 2 st för 15 pix på ICA. Ett fynd! Eftersom det är den 3:e kunde killarna ta TRE bitar idag....lovely lovely



Gör du samma sak!



2008-12-03 @ 20:22:56
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: baaaaaaaaaaaah

heheh, lite nostaligsk kanske?? hehe! ;)



förresten fick du numret av mig, du hade ju pajat mobilen?? :O

2008-12-03 @ 21:38:36
URL: http://barbatartek.blogg.se/
Postat av: Kenza

Här va de tort. De e ju så tort att de dammar igenom till min data=)

2008-12-05 @ 11:32:50
Postat av: Pålie

Hahaha. Vet du. Jag köpte en chokladkalender. Och åt upp allt på en gång. Dels var det en ren reflex som sitter kvar i kroppen (från tidigare år när hunden ätit upp allt innan jag kommit till lucka 3) dels för att jag skulle ha den till ngt annat. Öppnade den dock på vanligtvis vilket resulterade i att jag inte kunde använda den som kalender utan fick köpa en ny. Som jag öppnade bakifrån. Om jag åt upp chokladen. Klart. Fast den här gången delade jag med mig.Förresten är chokladen inte så god. Men vafan. Jag äter allt.

2008-12-08 @ 12:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0