är folk seriösa?

Ibland mår jag lite illa.  Kanske beror det på att jag har otroligt svårt för fjortisar eller för att jag kanske var världens största fjortis själv när det begav sig. Men nu mår jag faktiskt lite illa.

Jag minns dagarna med för mycket mascara, blåa slingor och kläder som visade tuttar, mage och ass... (på den tiden då jag var liiiiten ja, för sisådär 5år och 2grav. sen) Det vita läppstiftet som bara va såååå coolt och glittrande nagellack som man gärna målade utanför. Jag kommer ihåg den tiden då man skröt högt om vilken jääääävla fylla man hade dagen innan på bussen och man berättade för alla som ville (och inte ville) höra att ikväll ska jag minsann på världens hemmafest i hjällbo och där har dom faktiskt HB faaaan va ja e coool! Och sen hånglade man med tre och blev tillsammans med två som man helst skrev upp på sin Lunar-sida också. Sen målade man stora hjärtan på händerna och armarna med deras namn så att alla kunde se hur många killar som ville ha en. För man va ju såååååå het...

 

Det är iaf skönt att se att denna underbara kultur hänger kvar. Skillnaderna är bara att Lunar utbytts mot nattstad, hårslingorna är utbytta mot silikonpattar eller tungpiercingar, HB är utbytt mot Merlot Blanc (eller nått vafan vet jag) och festen i Hjällbo är utbytt mot Berså.

Men det är lugnt flickor små, om några år kommer ni skämmas som sig bör. För tro mig, era "kaxiga" attityder och "heta" kommentarer om hur fula eller feta resten av världen är kommer slå tillbaka rätt hårt när ni sitter i en trailerpark med 3 ungar och en skogshuggarman. Men tills dess så önskar jag er lycka till.

 

Fan vad jag älskar mitt liv just nu <3


Kommentarer
Postat av: Ammis

Fjortistiden var fin med moppar, slingor och mobilsamtal till allt och alla.. och bussresorna får man inte glömma

2010-02-02 @ 17:59:36
URL: http://ammis87.blogspot.com
Postat av: baaaaaaaaaaaah

väl talat!! peas!

2010-03-17 @ 18:51:18
URL: http://barbatartek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0