Min underbara pojke

Jag har världens underbaraste lilla son.
Han har varit hemma i flera dagar nu för han hade feber i helgen. Så vi har kurerat oss han och jag.
Det är så mysigt när man somnar bredvid honom och sen på natten så kryper han upp nära nära och lägger huvudet på ens arm... Aaah finns det något mysigare?
Eller när han lägger sina små händer runt ens ansikte och pussar en och säger - Äkkar dej mamma...

Aaad han är verkligen himlen på jorden den lille skiten. Trots att han är fruktansvärt jävla enveten. Och det har han efter sin far! Nu vet han precis vad han vill och inte. Som när vi åt maten idag så skulle han prompt ha maten från min tallrik och inte från sin egen, trots att det var precis samma mat... Men när man försökte ge han sa han bara
- Inte haaa, mamma. Ha deeen!
Ja som sagt, det har han efter sin pappa!

Idag låg vi i soffan och glodde på tv, Bee Movie (årets skitfilm - hyr icke!) Sen åt vi lunch, och sov lite middag. Sen har vi badat också. Han tyckte jag också skulle bada så han tvålade in mina ben och skvätte ner hela mig... Gulligt.
Jaa en allmänt slapp men jättemysig dag.

Imorgon kommer det antagligen bli samma sak, men sen måste jag ut och röra på mig. Blir nog karaoken på torsdag, sitter bara hemma hela jävla tiden annars. Får ju panik.....

Jaja.... Pusspåer

Fingrar och tår och fjäderlätt hår image321
en blick så klar som såge du tusentals år
Det är knappt jag förstår, en son, han är vår!
En gåva till oss är du min lilla!

Mitt barn i min famn, jag viskar ditt namn,
och plötsligt känns det som om all världen försvann,
som tiden stod still, en son, han finns till!
En livets gåva är du min lilla!

Tänk blodet i mig blev blod ini dig
vandrar genom tider, ådror och märg,
släktled i mig blir släktled i dig
här är du - en av oss,
en ny länk i livets kedja.

Jag lånar dig jag, min skatt, för ett slag,
en stund så kort som vore den ett andetag,
en vindpust av tid är ditt och mitt liv
en livets gåva är du min lilla!

Fingrar och tår och fjäderlätt hår
en blick så klar som såge du tusentals år
Det är knappt jag förstår, en son han är vår!
En gåva till oss är du min lilla!


Kommentarer
Postat av: joanna

nä för hans mor e ju INTE enveten å vet INTE vad hon villha.. Bara pappas drag mm ;-)
Puss

2008-03-19 @ 08:14:37
URL: http://joanna83.blogg.se
Postat av: Katti

Sötast e han!

2008-03-19 @ 09:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0