svensson svensson

börjar inte jobba förrän kl 4 idag, och eftersom jag städat färdigt för dagen och gjort mina sysslor så kan jag sätta mig och avnjuta 10minuters stilla bloggande på min halvmans dator efter som jag själv lyckats tvärkrasha min. fråga mig inte hur.

 har kommit fram till den härliga insikten om att jag lever ett svensson svensson liv. Är hemma med en sjuk lien pojke nu, han hade feber igår. Snart är det dags att gå till jobb och sen är det hem igen för att laga middag, diska, hänga tvätt. Jag har inte gjort något specielt den senaste månaden uan mina aktiviteter har i totalum bestått av "handla mat, tvätta, slänga sopor, jobba, diska, göra pärlhalsband, baka bllar" osv.

Tänke på det förrut när jag städde, att jag har ine varit på krogen på över 6 veckor. Jag har inte ens druckit på längre än så. Känns som om det är dags snart för att komma ut och röra på sig men jag har fakiskt ingen lust. Har fastnat i en slentrian, och eftersom hyran är 2papp högre nu så försvann nöjeskassan. Och konstigt nog känns det inte tvunget att sno från matkassan för att komma iväg till krogen och sen leva på nudlar.

Fck, är det de här dom kallar "att bli vuxen". Jag skrämmer ju mig själv nu. Sitter och halvskakar i soffan framför en tecknad serie om två möss som skall ta över världen. Lika bra att jag sänger ner dom här galenskperna oh ställer mig framför spisen och börjar med lunchen.

Usch. Blir seriöst deprimerad av att läsa min egen blogg. När blev jag så här torr? Snälla någon, hämta en hink med vatten. Jag lovar dyrt ch heligt att jag ska skärpa mig. Jag känner mig som ett spöke just nu, en dimmig kopia av mitt forna jag.

Vänta, jag ger upp det här och försöker igen.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0