Supermorsan!

Ursäkta men jag pallar inte fler supermorsor. Satt på vårdcentralen idag och såg än den ena, än den andra komma injoggandes. De drog av sig sina termobyxor, tog av sig tumvantarna och knäppte upp barnens ullkoftor med broderade får. Sedan tog de på sig tossorna, och satte sig i lekhörnan för att ha högläsning medan barnen mumsade på en morot.

Dom verkar invadera Göteborg med sina rosenröda kinder och skogspromenader. De käkar groddar och sojabönor tillsammans med barnen samtidigt som dom utövar psykologisk pedagogik, eller något annat modeknep för att barnen ska "växa som individ"  eller nåt annat skit.

Vafan är det för fel på att klä sin unge i snygga jeans och skjorta? Är jag dålig morsa för att mitt barn får äta på Donken på helgen? Och för att våra mellanmål brukar bestå av danonino-youghurt eller smörgåsrån?
Är det konstigt att jag hellre tar min son på bio eller Lek och Buslandet istället för att tvinga honom (och mig) att frysa arslet av sig i -20grader? Och är det så udda att jag behandlar min son precis som en jämlik, och blir arg på honom när han dummar sig? Orka sitta och förklara konsekvenser eller det sociala systemets språk för en 3åring som skiter fullständigt i dig? Erhm aja, jag kanske inte är någon supermorsa då.

Men vem fan bryr sig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0